b-s-zoku 暴走族と戦う少女のアクションアドベンチャー

b-s-zoku (bunnyshepard様制作)

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暴走族と戦う少女のアクションアドベンチャー

プレイ時間 20分

 

b-s-zokuは、暴走族と戦う少女アクションアドベンチャーゲームです。

主人公の少女、ミカヅキはゲームの冒頭で暴走族グループの「ケイトスル」に頭を殴られお金を奪われてしまいます。

その後、一部始終を見ていた女性(ケイトスルの対抗組織「ゾクガイ」の女性?)がミカヅキに戦い方を教え、その力でミカヅキは男たちに復讐しに行く、というのがこのゲームのストーリーです。

 

戦闘はファイナルファイトくにおくんシリーズの初代のようなベルトスクロールアクションのようなシステムです。

というかつねこはスケバンスタイルなミカヅキが、初代くにおくんで圧倒的な強さを誇っていた「みすず」のように見えました!

 


↓このゲームはこちら


つねこのプレイ風景

 

 

つねこの感想とフィードバック

 

このゲームをプレイして思ったのは、日本の不良文化が海外で受けるんだ!ということです。

つねこも小さい頃、『少年マガジン』で不良漫画を読んだことはあって、創作物として見る分には面白いなーとは思っていたけど、リアルでは近づきたくないと思っていました。

しかしこういった不良文化や極道などのヤクザものが日本のみならず世界的にも受けるんだなーと思ったりして新鮮でした。

日本でも「ゴッドファーザー」などのマフィアものが人気だったり、100年前のフランスのベルエポックの頃はストリートギャングであるアパッシュが流行して映画が作られたりとかあるみたいだし!(アパッシュから派生して生まれたアパッシュダンスは現代の人権的にアウトだけど)

 

主人公のミカヅキのスケバンのようなスタイルや、特攻服を着たようなママのスタイル、盛られまくったリーゼントスタイルのナツキと、ビジュアル面のクオリティが高かったです。

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とんかつ屋と8-12(サマータイムセブンイレブン)も好き!

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それと、ゲーム中の英語を再翻訳して動画を作り直したのですが、最後のエピローグまで読んで初めて、なぜ「ケイトスル」が治安を悪化させる犯罪組織に成り下がってしまったのかということが読み取れるようになっていたのが面白かったです。

(最後まで明言はされていないけど、おそらくママがミカヅキに良い環境で育ってほしくて、治安を守る組織としてケイトスルを起ち上げたが、ライバル組織との争いや時が経つことでの組織の腐敗などで、逆にミカヅキを傷つけてしまった。)

 

 

ここからこのゲームのフィードバックです。

良かった点

・登場人物たちのスタイルや、ステージ背景などのビジュアル要素

・話の内容

・会話時にミカヅキの興奮度合いによって文字が揺れること(直感的にどれだけミカヅキが激昂してるかわかりやすかった)

 

気になった点

・アクション部分のミカヅキのパンチの射程。明らかに射程が長過ぎで戦闘が楽だったので、戦闘部分に関してはプロトタイプのゲームという印象でした

・先程話の内容は良かったと書いたけど、話を読み解くのが難しかったので、ストーリーにわかりやすさ求めている人には好まれないかもしれません。(ただし、私はわかりやすさを重視したストーリーより、難解さを持っているストーリーの方が好きなので、b-s-zokuのストーリーが大好きです!)

・「keitosuru」(ケイトスル)という組織の名称について。日本っぽい名称と思ったかもしれませんが、日本語としては意味がない言葉なので、どういう意味なんだろうと気になってしまった。「ミカヅキ」「ナツキ」「アマヤ」という人名は良かった。(特にミカヅキは、日本語的には女性名ながら凛々しさを感じるので好き!)

これに関しては日本語的な指摘ですみません!

 

以上から、アクション要素があるヴィジュアルノベルゲームのような印象を受けました。

私はb-s-zokuのスタイルが好きなので今後も応援しています!

 

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Machine translation from here to English

 

An action adventure about a girl who fights against bikers

Play time 20 minutes

 

 

b-s-zoku is an action adventure game about a girl who fights against bikers.

At the beginning of the game, the protagonist, Mikaduki, is hit on the head and robbed of her money by a group of bikers called "Keitosuru".

Afterwards, a woman (from the Keitosuru's rival group, Zokugai?) who was watching the whole thing teaches Mikaduki how to fight. The story of the game is that a woman (from Keitosuru's rival organization, Zokugai?) who saw the whole thing teaches Mikaduki how to fight, and with her power, Mikaduki goes to take revenge on the men.

 

The combat is a belt-scrolling action system like Final Fight or the first generation of the Kuniokun series.

the Sukeban-style Mikaduki looks like Misuzu, the overwhelmingly powerful character in the first Kuniokun!

 

 

Tunegoro's Thoughts and Feedback

 

When I played this game, I thought, "Japanese delinquent culture is really popular overseas! That's what I thought.

I used to read delinquent comics in Shonen Magazine when I was little, and I thought they were interesting to look at as creative works, but I didn't want to get close to them in real life.

However, it was refreshing to know that this kind of delinquent culture and yakuza stories such as Kyokudo are popular not only in Japan but also in the world.

Even in Japan, mafia stories such as "The Godfather" are popular, and a hundred years ago, during the Belle Epoque in France, the street gang "apache" was so popular that a movie was made about it! (Although the apache dance, which was derived from apache, is out of fashion in terms of human rights today.)

 

The visual quality of the film was high, with the main character Mikazuki's Sukeban-like style, her mom's style that looked like she was wearing a suicide suit, and Natuki's regent style that was all over the place.

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I also like the pork cutlet place and the 8-12 (like a 7-11 in the summertime)!

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Also, I re-translated the English in the game to make a new video, and it was interesting that it wasn't until I got to the epilogue at the end that I was able to read why Keitosuru had become a criminal organization that worsened public safety.

(It's not explicitly stated until the end, but perhaps Mom wanted Mikazuki to grow up in a good environment and started Keitosuru as an organization to protect public safety, but due to conflicts with rival organizations and the corruption of the organization over time, it ended up hurting Mikazuki in the opposite direction.)

 

 

Here is my feedback on this game.

Good points

・Visual elements such as the characters' styles and stage backgrounds.

・The content of the story.

・The text shaking depending on Mikazuki's level of excitement during conversations (it was easy to intuitively see how agitated Mikazuki was).

 

Points that bothered me

・The range of Mikazuki's punches in the action section. The range of Mikazuki's punches in the action portion of the game was obviously too long, making the battle too easy.

・I wrote earlier that the story was good, but it was difficult to decipher, so people who are looking for an easy to understand story may not like it. (However, I love b-s-zoku's stories because I prefer stories that are difficult to understand to stories that are easy to understand!)

・About the name of the organization "keitosuru" (ケイトスル). You might have thought it was a Japanese-like name, but the word has no meaning as a Japanese word, so I was curious what it meant. I liked the names "Mikazuki", "Natuki", and "Amaya". (I especially like Mikazuki because it feels dignified even though it is a feminine name in Japanese!)

Sorry for the Japanese point on this one!

 

From the above, I got the impression that it was a visual novel game with action elements.

I like the style of b-s-zoku you've created, and I'll be rooting for you in the future!